Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (N1)
specjalność: technologia żywności pochodzenia wodnego

Sylabus przedmiotu Reometria żywności:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia żywności i żywienie człowieka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Reometria żywności
Specjalność technologia i żywienie
Jednostka prowadząca Katedra Towaroznawstwa, Oceny Jakości, Inżynierii Procesowej i Żywienia Człowieka
Nauczyciel odpowiedzialny Przemysław Czerniejewski <Przemyslaw.Czerniejewski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 8 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 12 1,00,50zaliczenie
laboratoriaL4 9 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne na poziomie co najmniej dostatecznym w zakresie przedmiotu Reologia żywności
W-2Podstawy ogólnej technologii żywności, analizy sensorycznej, zasad oceny jakości artykułów żywnościowych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie rozszerzonej wiedzy z zakresu reometrii artykułów żywnościowych.
C-2Doskonalenie umiejętności sporządzania i analizy profilu tekstury surowców i produktów żywnościowych.
C-3Doskonalenie umiejętności stosowania teoretycznych modeli do opisu reologicznych właściwości reologicznych artykułów żywnościowych
C-4Przygotowanie do samodzielnego planowania i badania oraz charakteryzowania mechanicznych cech żywności.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Pomiary lepkosci cieczy - zasady, problemy praktyczne2
T-L-2Zasady pomiarów własciwosci reologicznych płynów nienewtonowskich2
T-L-3Zastosowanie różnych rodzajów reometrów i wiskozymetrów2
T-L-4Zastosowanie wybranych zaawansowanych metod stosowanych w reometrii2
T-L-5Zaliczenie1
9
wykłady
T-W-1Podstawy reometrii2
T-W-2Teoretyczne modele zachowań lepko-sprężysto-plastycznych2
T-W-3Analogi mechaniczne symulujace zachowania reologiczne materiałów lepkosprezystych2
T-W-4Analityczne metody rozwiązywania zagadnień reologicznych2
T-W-5Metody instrumentalne stosowane do pomiaru lepkości płynów newtonowskich i nienewtonowskich. Rodzaje reometrów i wiskozymetrów.2
T-W-6Zaawansowane zastosowania metody analizy Profilu Tekstury1
T-W-7Zaliczenie1
12

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajeciach9
A-L-2konsultacje2
A-L-3przygotowanie do zaliczenia15
26
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach12
A-W-2samodzielne przygotowanie do ćwiczeń laboratoryjnych13
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia1
26

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady multimedialne
M-2Ćwiczenia laboratoryjne z metod badania właściwości reologicznych artykułów żywnościowych
M-3Analityczne metody symulowania zachowań reologicznych żywności

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Aktywność na ćwiczeniach laboratoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Końcowe zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_PO4-5tiz_W01
Zna i rozumie zagadnienia z zakresu reologicznych metod badania i opisu własności lepko-sprężystych artykułów żywnościowych.
TZZ_1A_W15, TZZ_1A_W17C-1T-W-1, T-W-6, T-W-5, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-L-2, T-L-4, T-L-1, T-L-3M-2, M-1, M-3S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_PO4-5tiz_U01
Potrafi samodzielnie sporządzać i analizować profile tekstury badanych surowców i produktów żywnościowych.
TZZ_1A_U15, TZZ_1A_U04C-2, C-1T-W-6M-2, M-1, M-3S-1, S-2, S-3
TZZ_1A_PO4-5tiz_U02
Potrafi stosować teoretyczne modele (analogi mechaniczne) do opisu reologicznych właściwości artykułów żywnościowych.
TZZ_1A_U21, TZZ_1A_U04C-3, C-1T-W-3M-2, M-1, M-3S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_PO4-5tiz_K01
Jest gotów do popularyzacji wiedzy z zakresu przedmiotu oraz rozwiązywania różnych problemów.
TZZ_1A_K01, TZZ_1A_K05C-4, C-2, C-3, C-1T-W-1, T-W-6, T-W-5, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-L-2, T-L-4, T-L-1, T-L-3M-2, M-1, M-3S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_PO4-5tiz_W01
Zna i rozumie zagadnienia z zakresu reologicznych metod badania i opisu własności lepko-sprężystych artykułów żywnościowych.
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu reologicznych metod badania i opisu własności lepko-sprężystych artykułów żywnościowych.
3,0Student posiada zadowalającą wiedzę z zakresu reologicznych metod badania i opisu własności lepko-sprężystych artykułów żywnościowych, ale z licznymi błędami.
3,5Student posiada zadowalającą wiedzę z zakresu reologicznych metod badania i opisu własności lepko-sprężystych artykułów żywnościowych, ale ze znacznymi niedociągnięciami.
4,0Student posiada dobrą wiedzę z zakresu reologicznych metod badania i opisu własności lepko-sprężystych artykułów żywnościowych.
4,5Student posiada bardzo dobrą wiedzę z zakresu reologicznych metod badania i opisu własności lepko-sprężystych artykułów żywnościowych.
5,0Student posiada znakomitą wiedzę z zakresu reologicznych metod badania i opisu własności lepko-sprężystych artykułów żywnościowych.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_PO4-5tiz_U01
Potrafi samodzielnie sporządzać i analizować profile tekstury badanych surowców i produktów żywnościowych.
2,0Student nie potrafi sporządzać ani analizować profili tekstury badanych surowców i produktów żywnościowych.
3,0Student potrafi sporządzać i analizować profile tekstury badanych surowców i produktów żywnościowych w zadowalającym stopniu, ale z licznymi błędami.
3,5Student potrafi sporządzać i analizować profile tekstury badanych surowców i produktów żywnościowych w zadowalającym stopniu, ale ze znacznymi niedociągnięciami.
4,0Student dobrze potrafi sporządzać i analizować profile tekstury badanych surowców i produktów żywnościowych.
4,5Student bardzo dobrze potrafi sporządzać i analizować profile tekstury badanych surowców i produktów żywnościowych.
5,0Student znakomicie potrafi sporządzać i analizować profile tekstury badanych surowców i produktów żywnościowych.
TZZ_1A_PO4-5tiz_U02
Potrafi stosować teoretyczne modele (analogi mechaniczne) do opisu reologicznych właściwości artykułów żywnościowych.
2,0Student nie potrafi stosować teoretycznych modeli (analogów mechanicznych) do opisu reologicznych właściwości artykułów żywnościowych.
3,0Student w zadowalającym stopniu potrafi stosować teoretyczne modele (analogi mechaniczne) do opisu reologicznych właściwości artykułów żywnościowych, ale z licznymi błędami.
3,5Student w zadowalającym stopniu potrafi stosować teoretyczne modele (analogi mechaniczne) do opisu reologicznych właściwości artykułów żywnościowych, ale ze znacznymi niedociągnięciami.
4,0Student dobrze potrafi stosować teoretyczne modele (analogi mechaniczne) do opisu reologicznych właściwości artykułów żywnościowych.
4,5Student bardzo dobrze potrafi stosować teoretyczne modele (analogi mechaniczne) do opisu reologicznych właściwości artykułów żywnościowych.
5,0Student znakomicie potrafi stosować teoretyczne modele (analogi mechaniczne) do opisu reologicznych właściwości artykułów żywnościowych.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_PO4-5tiz_K01
Jest gotów do popularyzacji wiedzy z zakresu przedmiotu oraz rozwiązywania różnych problemów.
2,0Student nie ma świadomości swojej wiedzy i umiejętności badania i charakteryzowania mechanicznych cech żywności.
3,0Student ma częściową świadomość swojej wiedzy i umiejętności badania i charakteryzowania mechanicznych cech żywności.
3,5Student ma zadowalającą świadomość swojej wiedzy i umiejętności badania i charakteryzowania mechanicznych cech żywności.
4,0Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności badania i charakteryzowania mechanicznych cech żywności.
4,5Student ma znaczną świadomość swojej wiedzy i umiejętności badania i charakteryzowania mechanicznych cech żywności.
5,0Student ma pełną świadomość swojej wiedzy i umiejętności badania i charakteryzowania mechanicznych cech żywności.

Literatura podstawowa

  1. Penconek A., Jackiewicz-Zagórska A, Moskal A., Podstawy inżynierii chemicznej i procesowej, Oficyna wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2016
  2. Ferguson J., Kembłowski Z., Reologia stosowana płynów., Wydawnictwo Marcus sc., Łódź, 1995
  3. Balejko J, Reologia żywności, Wydawnictwo Naukowe Akademii Rolniczej w Szczecinie, Szczecin, 2007

Literatura dodatkowa

  1. Burka E.S., Nałęcz T.J., Mechanika płynów w przykładach., Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 1994
  2. Paderewski M., Podstawy inżynierii chemicznej, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 1993
  3. Gryboś R.:, Podstawy mechaniki płynów, P.W.N., Warszawa, 1989

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Pomiary lepkosci cieczy - zasady, problemy praktyczne2
T-L-2Zasady pomiarów własciwosci reologicznych płynów nienewtonowskich2
T-L-3Zastosowanie różnych rodzajów reometrów i wiskozymetrów2
T-L-4Zastosowanie wybranych zaawansowanych metod stosowanych w reometrii2
T-L-5Zaliczenie1
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawy reometrii2
T-W-2Teoretyczne modele zachowań lepko-sprężysto-plastycznych2
T-W-3Analogi mechaniczne symulujace zachowania reologiczne materiałów lepkosprezystych2
T-W-4Analityczne metody rozwiązywania zagadnień reologicznych2
T-W-5Metody instrumentalne stosowane do pomiaru lepkości płynów newtonowskich i nienewtonowskich. Rodzaje reometrów i wiskozymetrów.2
T-W-6Zaawansowane zastosowania metody analizy Profilu Tekstury1
T-W-7Zaliczenie1
12

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajeciach9
A-L-2konsultacje2
A-L-3przygotowanie do zaliczenia15
26
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach12
A-W-2samodzielne przygotowanie do ćwiczeń laboratoryjnych13
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia1
26
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_PO4-5tiz_W01Zna i rozumie zagadnienia z zakresu reologicznych metod badania i opisu własności lepko-sprężystych artykułów żywnościowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_W15Zna i rozumie zasady i prawa inżynierii procesowej, zna w stopniu zaawansowanym terminologię w zakresie inżynierii przemysłu spożywczego i maszynoznawstwa dotyczącą materiałów, rozwiązań konstrukcyjnych maszyn i urządzeń przemysłu spożywczego, projektowania, eksploatacji linii technologicznych.
TZZ_1A_W17Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu wpływ operacji jednostkowych i procesów technologicznych na jakość wyrobów gotowych. Zna i rozumie zasady projektowania produktów spożywczych.
Cel przedmiotuC-1Przekazanie rozszerzonej wiedzy z zakresu reometrii artykułów żywnościowych.
Treści programoweT-W-1Podstawy reometrii
T-W-6Zaawansowane zastosowania metody analizy Profilu Tekstury
T-W-5Metody instrumentalne stosowane do pomiaru lepkości płynów newtonowskich i nienewtonowskich. Rodzaje reometrów i wiskozymetrów.
T-W-2Teoretyczne modele zachowań lepko-sprężysto-plastycznych
T-W-3Analogi mechaniczne symulujace zachowania reologiczne materiałów lepkosprezystych
T-W-4Analityczne metody rozwiązywania zagadnień reologicznych
T-L-2Zasady pomiarów własciwosci reologicznych płynów nienewtonowskich
T-L-4Zastosowanie wybranych zaawansowanych metod stosowanych w reometrii
T-L-1Pomiary lepkosci cieczy - zasady, problemy praktyczne
T-L-3Zastosowanie różnych rodzajów reometrów i wiskozymetrów
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne z metod badania właściwości reologicznych artykułów żywnościowych
M-1Wykłady multimedialne
M-3Analityczne metody symulowania zachowań reologicznych żywności
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywność na ćwiczeniach laboratoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Końcowe zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu reologicznych metod badania i opisu własności lepko-sprężystych artykułów żywnościowych.
3,0Student posiada zadowalającą wiedzę z zakresu reologicznych metod badania i opisu własności lepko-sprężystych artykułów żywnościowych, ale z licznymi błędami.
3,5Student posiada zadowalającą wiedzę z zakresu reologicznych metod badania i opisu własności lepko-sprężystych artykułów żywnościowych, ale ze znacznymi niedociągnięciami.
4,0Student posiada dobrą wiedzę z zakresu reologicznych metod badania i opisu własności lepko-sprężystych artykułów żywnościowych.
4,5Student posiada bardzo dobrą wiedzę z zakresu reologicznych metod badania i opisu własności lepko-sprężystych artykułów żywnościowych.
5,0Student posiada znakomitą wiedzę z zakresu reologicznych metod badania i opisu własności lepko-sprężystych artykułów żywnościowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_PO4-5tiz_U01Potrafi samodzielnie sporządzać i analizować profile tekstury badanych surowców i produktów żywnościowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_U15Potrafi podejmować działania mające na celu rozwiązywanie problemów techniczno-technologicznych w przetwórstwie surowców żywnościowych pochodzenia roślinnego i zwierzęcego. Potrafi zidentyfikować wady i zalety podejmowanych działań.
TZZ_1A_U04Potrafi zidentyfikować główne składniki żywności, ich przemiany w produktach spożywczych oraz krytycznie ocenić zaobserwowane zależności.
Cel przedmiotuC-2Doskonalenie umiejętności sporządzania i analizy profilu tekstury surowców i produktów żywnościowych.
C-1Przekazanie rozszerzonej wiedzy z zakresu reometrii artykułów żywnościowych.
Treści programoweT-W-6Zaawansowane zastosowania metody analizy Profilu Tekstury
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne z metod badania właściwości reologicznych artykułów żywnościowych
M-1Wykłady multimedialne
M-3Analityczne metody symulowania zachowań reologicznych żywności
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywność na ćwiczeniach laboratoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Końcowe zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi sporządzać ani analizować profili tekstury badanych surowców i produktów żywnościowych.
3,0Student potrafi sporządzać i analizować profile tekstury badanych surowców i produktów żywnościowych w zadowalającym stopniu, ale z licznymi błędami.
3,5Student potrafi sporządzać i analizować profile tekstury badanych surowców i produktów żywnościowych w zadowalającym stopniu, ale ze znacznymi niedociągnięciami.
4,0Student dobrze potrafi sporządzać i analizować profile tekstury badanych surowców i produktów żywnościowych.
4,5Student bardzo dobrze potrafi sporządzać i analizować profile tekstury badanych surowców i produktów żywnościowych.
5,0Student znakomicie potrafi sporządzać i analizować profile tekstury badanych surowców i produktów żywnościowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_PO4-5tiz_U02Potrafi stosować teoretyczne modele (analogi mechaniczne) do opisu reologicznych właściwości artykułów żywnościowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_U21Potrafi krytycznie ocenić działania mające na celu rozwiązywanie problemów zawodowych.
TZZ_1A_U04Potrafi zidentyfikować główne składniki żywności, ich przemiany w produktach spożywczych oraz krytycznie ocenić zaobserwowane zależności.
Cel przedmiotuC-3Doskonalenie umiejętności stosowania teoretycznych modeli do opisu reologicznych właściwości reologicznych artykułów żywnościowych
C-1Przekazanie rozszerzonej wiedzy z zakresu reometrii artykułów żywnościowych.
Treści programoweT-W-3Analogi mechaniczne symulujace zachowania reologiczne materiałów lepkosprezystych
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne z metod badania właściwości reologicznych artykułów żywnościowych
M-1Wykłady multimedialne
M-3Analityczne metody symulowania zachowań reologicznych żywności
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywność na ćwiczeniach laboratoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Końcowe zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi stosować teoretycznych modeli (analogów mechanicznych) do opisu reologicznych właściwości artykułów żywnościowych.
3,0Student w zadowalającym stopniu potrafi stosować teoretyczne modele (analogi mechaniczne) do opisu reologicznych właściwości artykułów żywnościowych, ale z licznymi błędami.
3,5Student w zadowalającym stopniu potrafi stosować teoretyczne modele (analogi mechaniczne) do opisu reologicznych właściwości artykułów żywnościowych, ale ze znacznymi niedociągnięciami.
4,0Student dobrze potrafi stosować teoretyczne modele (analogi mechaniczne) do opisu reologicznych właściwości artykułów żywnościowych.
4,5Student bardzo dobrze potrafi stosować teoretyczne modele (analogi mechaniczne) do opisu reologicznych właściwości artykułów żywnościowych.
5,0Student znakomicie potrafi stosować teoretyczne modele (analogi mechaniczne) do opisu reologicznych właściwości artykułów żywnościowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_PO4-5tiz_K01Jest gotów do popularyzacji wiedzy z zakresu przedmiotu oraz rozwiązywania różnych problemów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_K01Jest gotów do zastosowania zdobytej wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych.
TZZ_1A_K05Jest gotów do działań na rzecz popularyzacji wiedzy.
Cel przedmiotuC-4Przygotowanie do samodzielnego planowania i badania oraz charakteryzowania mechanicznych cech żywności.
C-2Doskonalenie umiejętności sporządzania i analizy profilu tekstury surowców i produktów żywnościowych.
C-3Doskonalenie umiejętności stosowania teoretycznych modeli do opisu reologicznych właściwości reologicznych artykułów żywnościowych
C-1Przekazanie rozszerzonej wiedzy z zakresu reometrii artykułów żywnościowych.
Treści programoweT-W-1Podstawy reometrii
T-W-6Zaawansowane zastosowania metody analizy Profilu Tekstury
T-W-5Metody instrumentalne stosowane do pomiaru lepkości płynów newtonowskich i nienewtonowskich. Rodzaje reometrów i wiskozymetrów.
T-W-2Teoretyczne modele zachowań lepko-sprężysto-plastycznych
T-W-3Analogi mechaniczne symulujace zachowania reologiczne materiałów lepkosprezystych
T-W-4Analityczne metody rozwiązywania zagadnień reologicznych
T-L-2Zasady pomiarów własciwosci reologicznych płynów nienewtonowskich
T-L-4Zastosowanie wybranych zaawansowanych metod stosowanych w reometrii
T-L-1Pomiary lepkosci cieczy - zasady, problemy praktyczne
T-L-3Zastosowanie różnych rodzajów reometrów i wiskozymetrów
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne z metod badania właściwości reologicznych artykułów żywnościowych
M-1Wykłady multimedialne
M-3Analityczne metody symulowania zachowań reologicznych żywności
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywność na ćwiczeniach laboratoryjnych
S-2Ocena podsumowująca: Końcowe zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości swojej wiedzy i umiejętności badania i charakteryzowania mechanicznych cech żywności.
3,0Student ma częściową świadomość swojej wiedzy i umiejętności badania i charakteryzowania mechanicznych cech żywności.
3,5Student ma zadowalającą świadomość swojej wiedzy i umiejętności badania i charakteryzowania mechanicznych cech żywności.
4,0Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności badania i charakteryzowania mechanicznych cech żywności.
4,5Student ma znaczną świadomość swojej wiedzy i umiejętności badania i charakteryzowania mechanicznych cech żywności.
5,0Student ma pełną świadomość swojej wiedzy i umiejętności badania i charakteryzowania mechanicznych cech żywności.