Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienia (S3)
Sylabus przedmiotu Seminarium:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia żywności i żywienia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Technologii Mleczarskiej i Przechowalnictwa Żywności | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Małgorzata Jasińska <Malgorzata.Jasinska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 12,0 | ECTS (formy) | 12,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość, na poziomie studiów wyższych, zagadnień związanych z technologią żywności i żywieniem lub rybactwem. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem kształcenia jest uzyskanie znacznie poszerzonej i pogłebionej wiedzy, umiejętności i kompetencji dotyczących przygotowania i prowadzenia prezentacji, obejmującej zagadnienia związane z tematyką realizowanej pracy doktorskiej, w opaeciu o informacje zawarte w literaturze naukowej polskiej i światowej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
T-K-1 | Przygotowanie i przedstawienie prezentacji w formie wstępnej wersji autoreferatu,wymaganego podczas obrony pracy doktorskiej. Ocena przedstawionej prezentacji przez uczestników seminarium. | 15 |
15 | ||
konwersatoria | ||
T-K-1 | Prezetacje przygotowane przez doktorantów, obejmujące problematykę realizowanych przez nich tematów prac doktorskich, przygotowane w oparciu o specjalistyczne piśmiennictwo. | 10 |
10 | ||
konwersatoria | ||
T-K-1 | Przygotowanie i przedstawienie prezentacji obejmującej wstępne wyniki badań własnych oraz informacje zawarte w literaturze naukowej polskiej i światowej, dotyczące problematyki badawczej, realizowanych przez doktorantów prac doktorskich. Dyskusja naukowa po zakończeniu poszczególnych prezentacji. | 15 |
15 | ||
konwersatoria | ||
T-K-1 | Przygotowanie i przedstawienie prezentacji w oparciu głównie o wyniki badań własnych wykonanych w ramach realizacji pracy doktorskiej z niewielkim udziałem danych zaczerpniętych ze specjalistycznego piśmiennictwa. Dyskusja po po przedstawionych prezentacjach | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
A-K-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-K-2 | całościowe opracowanie uzyskanych wyników badań własnych | 60 |
A-K-3 | kontakt z osobą prowadzącą zajęcia | 10 |
A-K-4 | Przygotowanie prezentacji | 35 |
120 | ||
konwersatoria | ||
A-K-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-K-2 | zebranie materiału do prezentacji | 25 |
A-K-3 | przygotowanie prezentacji | 20 |
A-K-4 | kontakt z prowadzącym | 5 |
60 | ||
konwersatoria | ||
A-K-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-K-2 | zebranie literatury niezbędnej do przygotowania prezentacji | 30 |
A-K-3 | opracowanie uzyskanych wyników badań własnych | 20 |
A-K-4 | kontakt z prowadzącym | 10 |
A-K-5 | przygotowanie prezentacji | 15 |
90 | ||
konwersatoria | ||
A-K-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-K-2 | Opracowanie uzyskanych wyników badań własnych | 30 |
A-K-3 | opracowanie danych zawartych w specjalistycznym piśmiennictwie | 20 |
A-K-4 | kontakt z prowadzacym zajęcia | 10 |
A-K-5 | Przygotowanie prezentacji | 15 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody aktywizujące - przygotowanie i przedstawienie prezentacji przez doktorantów oraz ich udział w dyskusji po prezentacjach. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena przygotowania i przedstawienia prezentacji. Aktywny udzial w dyskusji na seminariach |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TŻS3_3A_A.4_W01 Doktorant ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie opracowania i prezentowania wyników badań własnych jak i innych autorów. Ma również poszerzoną wiedzę dotyczącą problematyki badawczej realizowanej przez innych doktorantów obecny na seminariach. | TŻS3_3A_W03, TŻS3_3A_W04 | — | C-1 | T-K-1, T-K-1, T-K-1, T-K-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TŻS3_3A_A.4_U01 Doktorant posiada umiejętność przygotowania i przedstawienia prezentacji wyników badań własnych jak i innych autorów oraz ustosunkowania się do przedstawionych uwag krytycznych, a także brania czynnego udział w dyskusji. | TŻS3_3A_U01, TŻS3_3A_U05 | — | C-1 | T-K-1, T-K-1, T-K-1, T-K-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TŻS3_3A_A.4_K01 Ma samokrytycyzm w pracy twórczej oraz potrzebę poszukiwania i wdrażania nowych rozwiązań badawczych lub praktycznych w zakresie technologii żywności i żywienia lub rybactwa | TŻS3_3A_K02, TŻS3_3A_K03 | — | C-1 | T-K-1, T-K-1, T-K-1, T-K-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TŻS3_3A_A.4_W01 Doktorant ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie opracowania i prezentowania wyników badań własnych jak i innych autorów. Ma również poszerzoną wiedzę dotyczącą problematyki badawczej realizowanej przez innych doktorantów obecny na seminariach. | 2,0 | |
3,0 | Doktorant ma poszerzoną wiedzę dotyczącą opracowania i prezentowania wyników badań własnych jak i innych autorów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TŻS3_3A_A.4_U01 Doktorant posiada umiejętność przygotowania i przedstawienia prezentacji wyników badań własnych jak i innych autorów oraz ustosunkowania się do przedstawionych uwag krytycznych, a także brania czynnego udział w dyskusji. | 2,0 | |
3,0 | Doktorant posiada, w stopniu podstawowym, umiejętność przygotowania i przedstawienia wyników badań oraz ustosunkowania się do uwag krytycznych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TŻS3_3A_A.4_K01 Ma samokrytycyzm w pracy twórczej oraz potrzebę poszukiwania i wdrażania nowych rozwiązań badawczych lub praktycznych w zakresie technologii żywności i żywienia lub rybactwa | 2,0 | |
3,0 | Nie w pełni samokrytycznie ocenia własne dokonania twórcze. Cechuje się umiarkowaną aktywnością w poszukiwaniu i wdrażaniu nowych rozwiązań badawczych i/lub praktycznych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Doktorant poszukuje we własnym zakresie