Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty uczenia się | RRE_10-_Ko_U01 | uczestnik potrafi analizować i rozwiązywac problemy dotyczące ichtiologii, rybactwa i ekologii |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | RRE_10-_U01 | Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji . Potrafi uzyskane informacje analizować, interpretować, wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
RRE_10-_U02 | Potrafi pracować w zespole, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac. Rozumie potrzebę samokształcenia |
RRE_10-_U03 | Potrafi wykorzystać zasady inżynierii genetycznej w hodowli organizmów wodnych i na rynku produktów rybnych |
RRE_10-_U04 | Potrafi zastosować zasady biotechnologii rozrodu i podchowu młodocianych stadiów ryb w warunkach naturalnych i sztucznych |
RRE_10-_U05 | Potrafi wykorzystać wiedzę na temat wędkarstwa, restytucji gatunków oraz renaturyzacji wód w procesie ochrony ekosystemów wodnych |
RRE_10-_U06 | Potrafi zidentyfikować i scharakteryzować najważniejsze składniki flory i fauny środowiska wodnego i określić ich znaczenie dla rybactwa i w procesie ochrony ekosystemów wodnych |
RRE_10-_U07 | Potrafi posługiwać się poprawną nomenklaturą, podejmować standardowe działania z wykorzystaniem odpowiednich metod w zakresie higieny i profilaktyki w celu zapewnienia zdrowia i dobrostanu zwierząt wodnych |
RRE_10-_U08 | Potrafi zdefiniować czynniki warunkujące rozprzestrzenianie i utrzymywanie się pasożytów w różnych grupach organizmów wodnych |
RRE_10-_U09 | Potrafi określić zagrożenie organizmów wodnych i wskazać metody ich ochrony |
RRE_10-_U10 | Potrafi rozpoznać zasoby surowców pochodzenia wodnego, określić sposób ich pozyskiwania. Umie dokonać analizy czynników wpływających na efektywność ich eksploatacji |
RRE_10-_U11 | Potrafi zastosować w praktyce podstawową wiedzę w zakresie prawnych aspektów rybactwa w Polsce i w Unii Europejskiej |
RRE_10-_U12 | Potrafi skomponować skład paszy na podstawie zgromadzonych danych dotyczących składu chemicznego komponentów i wymagań żywieniowych organizmu wodnego i dokonać oceny efektywności żywienia na podstawie wyników chowu |
RRE_10-_U13 | Potrafi dokonać podstawowych obliczeń inżynierskich związanych z projektowaniem obiegu zamkniętego, stawu oraz hodowli sadzowej |
RRE_10-_U14 | Potrafi zastosować w praktyce podstawy gospodarki rybackiej. Umie stosować narzędzia połowu ryb w celu eksploatacji wód oraz prowadzenia monitoringu ichtiologicznego wód |
RRE_10-_U15 | Potrafi na podstawie zgromadzonych danych dokonać oceny zasobów akwenu. Potrafi opracować plan zagospodarowania wód powierzchniowych i przygotować odpowiednią dokumentację obwodu rybackiego |
RRE_10-_U16 | Potrafi dokonać pełnej analizy czynników fizycznych, chemicznych i biologicznych wód, określić stan wód powierzchniowych i wskazać kierunki działań w celu poprawy ich stanu. Zna i umie wykorzystać w pracy zawodowej przepisy regulujące funkcjonowanie rybactwa i ochrony środowiska |
RRE_10-_U17 | Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu problemów technologicznych dostrzegać ich aspekty pozatechniczne w tym, środowiskowe, ekonomiczne i prawne |
RRE_10-_U18 | Potrafi scharakteryzować maszyny i urządzenia niezbędne do prawidłowego funkcjonowania obiektu akwakultury |
RRE_10-_U19 | Potrafi zidentyfikować i scharakteryzować parazytologiczne zanieczyszczenia żywności wytworzonej z produktów akwakultury. Potrafi zastosować odpowiednie techniki diagnostyczne w celu wykrycia pasożytów ryb i innych organizmów wodnych. Stosuje odpowiednie techniki prewencyjne pozwalające na usunięcie bądź dezaktywowanie pasożytów żywności |
RRE_10-_U20 | Potrafi zabezpieczyć surowce pochodzenia wodnego i użyć metod ich obróbki technologicznej |
RRE_10-_U21 | Potrafi w praktyce wprowadzić podstawowe zasady ekonomiki gospodarki rybackiej |
RRE_10-_U22 | Potrafi wykorzystać w praktyce wiedzę o procesach zachodzących w środowisku wodnym w celu ochrony i monitoringu ekosystemów wodnych |
Cel przedmiotu | C-1 | Wykazanie się wiedzą, umiejętnościami i kompetencjami w zakresie ichtiologii, rybactwa i ekologii. |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Egzamin końcowy - ustny komisyjny |
---|
Metody nauczania | M-1 | Sprawdzenie wiedzy poprzez udzielenie odpowiedzi na zadawane przez komisję egzaminacyjną pytania. |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: odpowiedź ustna |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | W podstawowym zakresie potrafi analizować i rozwiazywać problemy z zakresu ichtiologii, rybactwa i ekologii. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |