Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (N1)
specjalność: technologia żywności pochodzenia wodnego

Sylabus przedmiotu Zabezpieczenie surowców rybnych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia żywności i żywienie człowieka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zabezpieczenie surowców rybnych
Specjalność technologia żywności pochodzenia wodnego
Jednostka prowadząca Zakład Technologii Mleczarskiej i Przechowalnictwa Żywności
Nauczyciel odpowiedzialny Krzysztof Kryża <Krzysztof.Kryza@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 8 1,00,50egzamin
laboratoriaL4 16 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Surowce wodne
W-2Biologia
W-3Chemia organiczna
W-4Biochemia
W-5Fizyka

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z metodami zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego i wpływie na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne
C-2Prowadzenie czynności laboratoryjnych w zakresie zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego
C-3Ukształtowanie umiejętności z zakresu organizowania procesów zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Zajęcia wstępne. Omówienie programu zajęć2
T-L-2Technologia schładzania2
T-L-3Wyznaczanie temperatury krioskopowej w surowcach i produktach2
T-L-4Wyznaczanie czasu i szybkości zamrażania2
T-L-5Zamrażanie w roztworach soli2
T-L-6Oznaczanie ilości glazury na mrożonych surowcach.2
T-L-7Technologia solenia2
T-L-8Oznaczanie wybranych właściwości fizykochemicznych tkanki mięśniowej surowców przechowywanych w warunkach zamrażalniczych2
16
wykłady
T-W-1Cele i zasady chłodniczego utrwalania surowców pochodzenia wodnego. Łańcuch dystrybucji.Trwałość.1
T-W-2Technologia schładzania2
T-W-3Technologia zamrażania2
T-W-4Technologia rozmrażania1
T-W-5Technologia solenia1
T-W-6Niekonwencjonalne metody zabezpieczenia surowców i produktów pochodzenia wodnego1
8

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach16
A-L-2Bezpośredni kontakt z nauczycielem akadmieckim5
A-L-3Studia pismiennictwa15
A-L-4Przygotowanie do zajęć i odpowiedzi ustnych i pisemnych24
60
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach8
A-W-2Bezpośredni kontakt z nauczycielem akademickim.3
A-W-3Studia piśmiennictwa10
A-W-4Przygotowanie do egzaminu10
31

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Objaśnienie
M-3Wykład problemowy
M-4Metoda przypadków
M-5Metoda sytuacyjna
M-6Ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Odpowiedź ustna
S-2Ocena formująca: Odpowiedź pisemna
S-3Ocena podsumowująca: Odpowiedź ustna
S-4Ocena podsumowująca: Odpowiedź pisemna
S-5Ocena podsumowująca: Egzamin ustny

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZiZ_1A_D8tzpw_W01
Student ma wiedzę w zakresie metod zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego, i ich wpływem na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne w czasie dystrybucji i składowania.
TZiZ_1A_W15R1A_W03, R1A_W06InzA_W02, InzA_W05C-1, C-2, C-3T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-L-2, T-L-3, T-L-6, T-L-7, T-L-4, T-L-8, T-L-5M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6S-1, S-2, S-5
TZiZ_1A_D8tzpw_W02
Student posiada wiedzę w zakresie doboru sposobów zabezpieczenia i pakowania surowców i produktów pochodzenia wodnego przeznaczonych do transportu, składowania i dystrybucji.
TZiZ_1A_W18R1A_W03, R1A_W05InzA_W02, InzA_W05C-1, C-2, C-3T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-L-2, T-L-3, T-L-6, T-L-7, T-L-4, T-L-8, T-L-5M-1, M-3, M-6S-1, S-2, S-5
TZiZ_1A_D8tzpw_W03
Student zna i rozumie oddziaływanie pomiędzy środowiskiem a składnikami żywności oraz żywnością i człowiekiem celem właściwego organizowania zabezpieczenia żywności w całym łańcuchu dystrybucji
TZiZ_1A_W22R1A_W04, R1A_W07C-1, C-2, C-3T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-L-2, T-L-3, T-L-6, T-L-7, T-L-4, T-L-8, T-L-5M-1, M-3, M-6S-1, S-2, S-5

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZiZ_1A_D8tzpw_U01
Student umie dobrać właściwą metodę zabezpieczenia surowców i produktów względem ich przeznaczenia i właściwości funkcjonalnych oraz podatności na zmiany jakościowe.
TZiZ_1A_U22R1A_U05, R1A_U06, R1A_U07InzA_U01, InzA_U02, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07C-1, C-2T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-1M-1, M-3, M-6S-1, S-2
TZiZ_1A_D8tzpw_U02
Student potrafi ocenić wpływ procesu technologicznego przechowywania na jakość surowców i produktów poochodzenia wodnego.
TZiZ_1A_U23R1A_U05, R1A_U06, R1A_U07InzA_U01, InzA_U02, InzA_U03, InzA_U05, InzA_U06C-1, C-2T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-1M-1, M-3, M-6S-1, S-2
TZiZ_1A_D8tzpw_U03
Student umie podejmować działania w obszarze zagadnień związanych z organizacją zabepieczenia surowców i produktów pochodzenia wodnego.
TZiZ_1A_U29R1A_U07InzA_U01, InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U07C-1, C-2, C-3T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-L-2, T-L-3, T-L-6, T-L-7, T-L-4, T-L-8, T-L-5M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZiZ_1A_D8tzpw_K01
Student ma świadomość doskonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie zagadnień technologii zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego celem rozwijania branży, jak i zapewnienia jakości produktów dla konsumenta.
TZiZ_1A_K01R1A_K01, R1A_K07C-1, C-2, C-3T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-L-2, T-L-3, T-L-6, T-L-7, T-L-4, T-L-8, T-L-5M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6S-1, S-4, S-5
TZiZ_1A_D8tzpw_K02
Student ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki związane z wykonywaniem działań w obszarze zapewnienia jakości i bezpieczeństwa zdrowotnego żywności.
TZiZ_1A_K04R1A_K06C-1, C-2, C-3T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-L-2, T-L-3, T-L-6, T-L-7, T-L-4, T-L-8, T-L-5M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6S-1, S-2, S-5
TZiZ_1A_D8tzpw_K03
Student ma świadomość rozwijania wiedzy specjalistycznej celem rozwoju zaowodowego jak i popularyzowania wpływu technologii zabezpieczenia żywności na jej jakość i bezpieczeństwo zdrowotne konsumenta.
TZiZ_1A_K06R1A_K04InzA_K01C-1, C-2, C-3T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-1, T-L-2, T-L-3, T-L-6, T-L-7, T-L-4, T-L-8, T-L-5M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6S-1, S-2, S-5

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZiZ_1A_D8tzpw_W01
Student ma wiedzę w zakresie metod zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego, i ich wpływem na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne w czasie dystrybucji i składowania.
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze metod zabezpeczenia surowców pochodzenia wodnego i ich wływem na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne w czasie dystrybucji i składowania, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
3,0Student prezentuje suche wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze metod zabezpeczenia surowców pochodzenia wodnego i ich wływem na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne w czasie dystrybucji i składowania, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
3,5Student prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze metod zabezpeczenia surowców pochodzenia wodnego i ich wływem na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne w czasie dystrybucji i składowania, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
4,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze metod zabezpeczenia surowców pochodzenia wodnego i ich wływem na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne w czasie dystrybucji i składowania, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
4,5Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy w zakresie metod zabezpeczenia surowców pochodzenia wodnego i ich wływem na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne w czasie dystrybucji i składowania, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
5,0Student potrafi efektywnie analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach a także proponować i formułować wnioski w zakresie metod zabezpeczenia surowców pochodzenia wodnego i ich wływem na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne w czasie dystrybucji i składowania, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
TZiZ_1A_D8tzpw_W02
Student posiada wiedzę w zakresie doboru sposobów zabezpieczenia i pakowania surowców i produktów pochodzenia wodnego przeznaczonych do transportu, składowania i dystrybucji.
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze doboru sposobów zabezpieczenia i pakowania surowców i produktów pochodzenia wodnego przeznaczonych do transportu, składowania i dystrybucji, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
3,0Student prezentuje suche wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze doboru sposobów zabezpieczenia i pakowania surowców i produktów pochodzenia wodnego przeznaczonych do transportu, składowania i dystrybucji, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
3,5Student prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze doboru sposobów zabezpieczenia i pakowania surowców i produktów pochodzenia wodnego przeznaczonych do transportu, składowania i dystrybucji, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
4,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze doboru sposobów zabezpieczenia i pakowania surowców i produktów pochodzenia wodnego przeznaczonych do transportu, składowania i dystrybucji, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
4,5Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze doboru sposobów zabezpieczenia i pakowania surowców i produktów pochodzenia wodnego przeznaczonych do transportu, składowania i dystrybucji, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
5,0Student potrafi efektywnie analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach a także proponować i formułować wnioski w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze doboru sposobów zabezpieczenia i pakowania surowców i produktów pochodzenia wodnego przeznaczonych do transportu, składowania i dystrybucji, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
TZiZ_1A_D8tzpw_W03
Student zna i rozumie oddziaływanie pomiędzy środowiskiem a składnikami żywności oraz żywnością i człowiekiem celem właściwego organizowania zabezpieczenia żywności w całym łańcuchu dystrybucji
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania środowiska na składniki żywności oraz między żywnością i człowiekiem celem właściwego organizowania zabezpieczenia żywności w całym łańcuchu dystrybucji i zapewnienia jakości, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
3,0Student prezentuje suche wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania środowiska na składniki żywności oraz między żywnością i człowiekiem celem właściwego organizowania zabezpieczenia żywności w całym łańcuchu dystrybucji i zapewnienia jakości, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
3,5Student prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania środowiska na składniki żywności oraz między żywnością i człowiekiem celem właściwego organizowania zabezpieczenia żywności w całym łańcuchu dystrybucji i zapewnienia jakości, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
4,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania środowiska na składniki żywności oraz między żywnością i człowiekiem celem właściwego organizowania zabezpieczenia żywności w całym łańcuchu dystrybucji i zapewnienia jakości, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
4,5Student potrafi efektywnie prezentować, analizować i dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania środowiska na składniki żywności oraz między żywnością i człowiekiem celem właściwego organizowania zabezpieczenia żywności w całym łańcuchu dystrybucji i zapewnienia jakości, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
5,0Student potrafi efektywnie analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach a także proponować i formułować wnioski w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania środowiska na składniki żywności oraz między żywnością i człowiekiem celem właściwego organizowania zabezpieczenia żywności w całym łańcuchu dystrybucji i zapewnienia jakości, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZiZ_1A_D8tzpw_U01
Student umie dobrać właściwą metodę zabezpieczenia surowców i produktów względem ich przeznaczenia i właściwości funkcjonalnych oraz podatności na zmiany jakościowe.
2,0Student nie umie wykonać zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze metod zabezpieczenia żywności i ich właściwym doborze, wraz z opracowaniem wniosków i ich interpretacją.
3,0Student umie zrealizować zadanie wykorzystując dostępną aparaturę oraz przyrządy w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze metod zabezpieczenia żywności i ich właściwym doborze, wraz z opracowaniem wniosków.
3,5Student poprawnie umie wykonać zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze metod zabezpieczenia żywności i ich właściwym doborze, wraz z opracowaniem wniosków i ich interpretacją.
4,0Student umie nie tylko poprawnie wyszukiwać i analizować niezbędne informacje, ale również je porównywać celem zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze metod zabezpieczenia żywności i ich właściwym doborze.
4,5Student umie wyszukiwać i analizować niezbędne informacje do zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze metod zabezpieczenia żywności i ich właściwym doborze, wraz z opracowaniem wniosków i ich interpretacją.
5,0Student umie w sposób efektywny wyszukiwać i analizować niezbędne informacje wraz z interpretacją, wnioskowaniem i porównaniem do zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze metod zabezpieczenia żywności i ich właściwym doborze.
TZiZ_1A_D8tzpw_U02
Student potrafi ocenić wpływ procesu technologicznego przechowywania na jakość surowców i produktów poochodzenia wodnego.
2,0Student nie umie wykonać zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze oceny wpływu technologii przechowywania na jakość, wraz z opracowaniem wniosków.
3,0Student umie zrealizować zadanie wykorzystując dostępną aparaturę oraz przyrządy w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze oceny wpływu technologii przechowywania na jakość, wraz z opracowaniem wniosków.
3,5Student poprawnie umie wykonać zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze oceny wpływu technologii przechowywania na jakość, wraz z opracowaniem wniosków.
4,0Student umie nie tylko poprawnie wyszukiwać i analizować niezbędne informacje, ale również je porównywać celem zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze oceny wpływu technologii przechowywania na jakość.
4,5Student umie wyszukiwać i analizować niezbędne informacje do zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze oceny wpływu technologii przechowywania na jakość, wraz z opracowaniem wniosków i ich interpretacją.
5,0Student umie w sposób efektywny wyszukiwać i analizować niezbędne informacje wraz z interpretacją, wnioskowaniem i porównaniem do zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze oceny wpływu technologii przechowywania na jakość.
TZiZ_1A_D8tzpw_U03
Student umie podejmować działania w obszarze zagadnień związanych z organizacją zabepieczenia surowców i produktów pochodzenia wodnego.
2,0Student nie umie wykonać zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze działań zabezpieczających surowce pochodzenia wodnego, wraz z opracowaniem wniosków.
3,0Student umie zrealizować zadanie wykorzystując dostępną aparaturę oraz przyrządy w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze działań zabezpieczających surowce pochodzenia wodnego, wraz z opracowaniem wniosków.
3,5Student poprawnie umie wykonać zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze działań zabezpieczających surowce pochodzenia wodnego, wraz z opracowaniem wniosków.
4,0Student umie nie tylko poprawnie wyszukiwać i analizować niezbędne informacje, ale również je porównywać celem zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze działań zabezpieczających surowce pochodzenia wodnego.
4,5Student umie wyszukiwać i analizować niezbędne informacje do zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze działań zabezpieczających surowce pochodzenia wodnego, wraz z opracowaniem wniosków.
5,0Student umie w sposób efektywny wyszukiwać i analizować niezbędne informacje wraz z interpretacją, wnioskowaniem i porównaniem do zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze działań zabezpieczających surowce pochodzenia wodnego.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZiZ_1A_D8tzpw_K01
Student ma świadomość doskonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie zagadnień technologii zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego celem rozwijania branży, jak i zapewnienia jakości produktów dla konsumenta.
2,0Student nie ma świadomości swojej wiedzy i umiejętności, nie rozumie potrzeby i nie zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju w branży technologii zabezpieczenia żywności.
3,0Student ma częściową świadomość swojej wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju w branży technologii zabezpieczenia żywności.
3,5Student ma zadowalającą świadomość swojej wiedzy i umiejętności, zadowalająco rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju w branży technologii zabezpieczenia żywności.
4,0Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności, dobrze rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju w branży technologii zabezpieczenia żywności.
4,5Student ma znaczną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, bardzo dobrze rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju w branży technologii zabezpieczenia żywności.
5,0Student ma pełną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, znakomicie rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju w branży technologii zabezpieczenia żywności.
TZiZ_1A_D8tzpw_K02
Student ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki związane z wykonywaniem działań w obszarze zapewnienia jakości i bezpieczeństwa zdrowotnego żywności.
2,0Student nie ma świadomości swojej wiedzy i umiejętności, nie rozumie potrzeby i nie zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju w branży technologii zabezpieczenia żywności, znając ryzyko i skutki związane z działaniem w tym obszarze.
3,0Student ma częściową świadomość swojej wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju w branży technologii zabezpieczenia żywności, znając ryzyko i skutki związane z działaniem w tym obszarze.
3,5Student ma zadowalającą świadomość swojej wiedzy i umiejętności, zadowalająco rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju w branży technologii zabezpieczenia żywności, znając ryzyko i skutki związane z działaniem w tym obszarze.
4,0Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności, dobrze rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju w branży technologii zabezpieczenia żywności, znając ryzyko i skutki związane z działaniem w tym obszarze.
4,5Student ma znaczną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, bardzo dobrze rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju w branży technologii zabezpieczenia żywności, znając ryzyko i skutki związane z działaniem w tym obszarze.
5,0Student ma pełną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, znakomicie rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju w branży technologii zabezpieczenia żywności, znając ryzyko i skutki związane z działaniem w tym obszarze.
TZiZ_1A_D8tzpw_K03
Student ma świadomość rozwijania wiedzy specjalistycznej celem rozwoju zaowodowego jak i popularyzowania wpływu technologii zabezpieczenia żywności na jej jakość i bezpieczeństwo zdrowotne konsumenta.
2,0Student nie ma świadomości swojej wiedzy i umiejętności, nie rozumie potrzeby i nie zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju celem pozyskania wiedzy specjalistycznej.
3,0Student ma częściową świadomość swojej wiedzy i umiejętności, wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju celem pozyskania wiedzy specjalistycznej.
3,5Student ma zadowalającą świadomość swojej wiedzy i umiejętności, zadowalająco rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju celem pozyskania wiedzy specjalistycznej.
4,0Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności, dobrze rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju celem pozyskania wiedzy specjalistycznej.
4,5Student ma znaczną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, bardzo dobrze rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju celem pozyskania wiedzy specjalistycznej.
5,0Student ma pełną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, znakomicie rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju celem pozyskania wiedzy specjalistycznej.

Literatura podstawowa

  1. Baryłko-Pikielna N., Zarys analizy sensorycznej żywności
  2. Bykowski P., Sikorski Z.E., Zimińska H., Technologia chłodniczego utrwalania morskich surowców żywnościowych, Wyd. Morskie, Gdańsk
  3. Ciżow G.B., Procesy cieplne w technologii chłodniczej produktów żywnościowych, Wyd. WNT, Warszawa
  4. Kołakowski E., Chrzanowski S., Orwat G., Opakowania z tworzyw sztucznych w przemyśle rybnym
  5. Kołakowski E., Technologia mrożonych przetworów rybnych
  6. Sikorski Z.E., Technologia żywności pochodzenia morskiego
  7. Gruda Z., Postolski J., Zamrażanie żywności, Wyd. WNT, Warszawa, 1999
  8. Podeszewski Z., Technologia zabezpieczenia surowców rybnych, Wyd. Akademia Rolnicza, Szczecin, 1977

Literatura dodatkowa

  1. Gaziński B., Przechowalnictwo i tranport. Technika chłodnicza dla praktyków., Wyd. Systherm Serwis, Poznań, 2003
  2. Czasopisma branżowe: chłodnictwo, Magazyn Przemysłu Rybnego, Żywność Technologia Jakość, Refrigeration

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Zajęcia wstępne. Omówienie programu zajęć2
T-L-2Technologia schładzania2
T-L-3Wyznaczanie temperatury krioskopowej w surowcach i produktach2
T-L-4Wyznaczanie czasu i szybkości zamrażania2
T-L-5Zamrażanie w roztworach soli2
T-L-6Oznaczanie ilości glazury na mrożonych surowcach.2
T-L-7Technologia solenia2
T-L-8Oznaczanie wybranych właściwości fizykochemicznych tkanki mięśniowej surowców przechowywanych w warunkach zamrażalniczych2
16

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Cele i zasady chłodniczego utrwalania surowców pochodzenia wodnego. Łańcuch dystrybucji.Trwałość.1
T-W-2Technologia schładzania2
T-W-3Technologia zamrażania2
T-W-4Technologia rozmrażania1
T-W-5Technologia solenia1
T-W-6Niekonwencjonalne metody zabezpieczenia surowców i produktów pochodzenia wodnego1
8

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach16
A-L-2Bezpośredni kontakt z nauczycielem akadmieckim5
A-L-3Studia pismiennictwa15
A-L-4Przygotowanie do zajęć i odpowiedzi ustnych i pisemnych24
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach8
A-W-2Bezpośredni kontakt z nauczycielem akademickim.3
A-W-3Studia piśmiennictwa10
A-W-4Przygotowanie do egzaminu10
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZiZ_1A_D8tzpw_W01Student ma wiedzę w zakresie metod zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego, i ich wpływem na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne w czasie dystrybucji i składowania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZiZ_1A_W15Ma wiedzę w zakresie terminologii, charakterystyki metod pozyskiwania, klasyfikacji surowców pochodzenia roślinnego, zwierzęcego i produktów ubocznych oraz zmian w nich zachodzących podczas utrwalania, przechowywania i przetwarzania.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W03ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W06ma wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz jego zagrożeniach
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z metodami zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego i wpływie na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne
C-2Prowadzenie czynności laboratoryjnych w zakresie zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego
C-3Ukształtowanie umiejętności z zakresu organizowania procesów zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego
Treści programoweT-W-2Technologia schładzania
T-W-3Technologia zamrażania
T-W-4Technologia rozmrażania
T-W-5Technologia solenia
T-W-6Niekonwencjonalne metody zabezpieczenia surowców i produktów pochodzenia wodnego
T-W-1Cele i zasady chłodniczego utrwalania surowców pochodzenia wodnego. Łańcuch dystrybucji.Trwałość.
T-L-2Technologia schładzania
T-L-3Wyznaczanie temperatury krioskopowej w surowcach i produktach
T-L-6Oznaczanie ilości glazury na mrożonych surowcach.
T-L-7Technologia solenia
T-L-4Wyznaczanie czasu i szybkości zamrażania
T-L-8Oznaczanie wybranych właściwości fizykochemicznych tkanki mięśniowej surowców przechowywanych w warunkach zamrażalniczych
T-L-5Zamrażanie w roztworach soli
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Objaśnienie
M-3Wykład problemowy
M-4Metoda przypadków
M-5Metoda sytuacyjna
M-6Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Odpowiedź ustna
S-2Ocena formująca: Odpowiedź pisemna
S-5Ocena podsumowująca: Egzamin ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze metod zabezpeczenia surowców pochodzenia wodnego i ich wływem na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne w czasie dystrybucji i składowania, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
3,0Student prezentuje suche wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze metod zabezpeczenia surowców pochodzenia wodnego i ich wływem na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne w czasie dystrybucji i składowania, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
3,5Student prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze metod zabezpeczenia surowców pochodzenia wodnego i ich wływem na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne w czasie dystrybucji i składowania, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
4,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze metod zabezpeczenia surowców pochodzenia wodnego i ich wływem na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne w czasie dystrybucji i składowania, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
4,5Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy w zakresie metod zabezpeczenia surowców pochodzenia wodnego i ich wływem na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne w czasie dystrybucji i składowania, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
5,0Student potrafi efektywnie analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach a także proponować i formułować wnioski w zakresie metod zabezpeczenia surowców pochodzenia wodnego i ich wływem na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne w czasie dystrybucji i składowania, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZiZ_1A_D8tzpw_W02Student posiada wiedzę w zakresie doboru sposobów zabezpieczenia i pakowania surowców i produktów pochodzenia wodnego przeznaczonych do transportu, składowania i dystrybucji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZiZ_1A_W18Posiada uporządkowaną wiedzę na temat metod zabezpieczania surowców i produktów spożywczych podczas transportu, przechowywania i dystrybucji. Ma wiedzę w zakresie materiałów do produkcji opakowań, ich podziału, oceny, certyfikacji, oznakowania oraz doboru. Zna podstawowe systemy pakowania żywności.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W03ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwości surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z metodami zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego i wpływie na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne
C-2Prowadzenie czynności laboratoryjnych w zakresie zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego
C-3Ukształtowanie umiejętności z zakresu organizowania procesów zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego
Treści programoweT-W-2Technologia schładzania
T-W-3Technologia zamrażania
T-W-4Technologia rozmrażania
T-W-5Technologia solenia
T-W-6Niekonwencjonalne metody zabezpieczenia surowców i produktów pochodzenia wodnego
T-W-1Cele i zasady chłodniczego utrwalania surowców pochodzenia wodnego. Łańcuch dystrybucji.Trwałość.
T-L-2Technologia schładzania
T-L-3Wyznaczanie temperatury krioskopowej w surowcach i produktach
T-L-6Oznaczanie ilości glazury na mrożonych surowcach.
T-L-7Technologia solenia
T-L-4Wyznaczanie czasu i szybkości zamrażania
T-L-8Oznaczanie wybranych właściwości fizykochemicznych tkanki mięśniowej surowców przechowywanych w warunkach zamrażalniczych
T-L-5Zamrażanie w roztworach soli
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Wykład problemowy
M-6Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Odpowiedź ustna
S-2Ocena formująca: Odpowiedź pisemna
S-5Ocena podsumowująca: Egzamin ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze doboru sposobów zabezpieczenia i pakowania surowców i produktów pochodzenia wodnego przeznaczonych do transportu, składowania i dystrybucji, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
3,0Student prezentuje suche wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze doboru sposobów zabezpieczenia i pakowania surowców i produktów pochodzenia wodnego przeznaczonych do transportu, składowania i dystrybucji, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
3,5Student prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze doboru sposobów zabezpieczenia i pakowania surowców i produktów pochodzenia wodnego przeznaczonych do transportu, składowania i dystrybucji, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
4,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze doboru sposobów zabezpieczenia i pakowania surowców i produktów pochodzenia wodnego przeznaczonych do transportu, składowania i dystrybucji, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
4,5Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze doboru sposobów zabezpieczenia i pakowania surowców i produktów pochodzenia wodnego przeznaczonych do transportu, składowania i dystrybucji, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
5,0Student potrafi efektywnie analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach a także proponować i formułować wnioski w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze doboru sposobów zabezpieczenia i pakowania surowców i produktów pochodzenia wodnego przeznaczonych do transportu, składowania i dystrybucji, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZiZ_1A_D8tzpw_W03Student zna i rozumie oddziaływanie pomiędzy środowiskiem a składnikami żywności oraz żywnością i człowiekiem celem właściwego organizowania zabezpieczenia żywności w całym łańcuchu dystrybucji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZiZ_1A_W22Zna i rozumie zasady oddziaływania pomiędzy środowiskiem a składnikami żywności oraz żywnością i człowiekiem.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W04ma wiedzą ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1A_W07ma podstawową wiedzę na temat stanu i czynników determinujących funkcjonowanie i rozwój obszarów wiejskich
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z metodami zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego i wpływie na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne
C-2Prowadzenie czynności laboratoryjnych w zakresie zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego
C-3Ukształtowanie umiejętności z zakresu organizowania procesów zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego
Treści programoweT-W-2Technologia schładzania
T-W-3Technologia zamrażania
T-W-4Technologia rozmrażania
T-W-5Technologia solenia
T-W-6Niekonwencjonalne metody zabezpieczenia surowców i produktów pochodzenia wodnego
T-W-1Cele i zasady chłodniczego utrwalania surowców pochodzenia wodnego. Łańcuch dystrybucji.Trwałość.
T-L-2Technologia schładzania
T-L-3Wyznaczanie temperatury krioskopowej w surowcach i produktach
T-L-6Oznaczanie ilości glazury na mrożonych surowcach.
T-L-7Technologia solenia
T-L-4Wyznaczanie czasu i szybkości zamrażania
T-L-8Oznaczanie wybranych właściwości fizykochemicznych tkanki mięśniowej surowców przechowywanych w warunkach zamrażalniczych
T-L-5Zamrażanie w roztworach soli
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Wykład problemowy
M-6Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Odpowiedź ustna
S-2Ocena formująca: Odpowiedź pisemna
S-5Ocena podsumowująca: Egzamin ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania środowiska na składniki żywności oraz między żywnością i człowiekiem celem właściwego organizowania zabezpieczenia żywności w całym łańcuchu dystrybucji i zapewnienia jakości, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
3,0Student prezentuje suche wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania środowiska na składniki żywności oraz między żywnością i człowiekiem celem właściwego organizowania zabezpieczenia żywności w całym łańcuchu dystrybucji i zapewnienia jakości, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
3,5Student prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania środowiska na składniki żywności oraz między żywnością i człowiekiem celem właściwego organizowania zabezpieczenia żywności w całym łańcuchu dystrybucji i zapewnienia jakości, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
4,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania środowiska na składniki żywności oraz między żywnością i człowiekiem celem właściwego organizowania zabezpieczenia żywności w całym łańcuchu dystrybucji i zapewnienia jakości, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
4,5Student potrafi efektywnie prezentować, analizować i dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania środowiska na składniki żywności oraz między żywnością i człowiekiem celem właściwego organizowania zabezpieczenia żywności w całym łańcuchu dystrybucji i zapewnienia jakości, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
5,0Student potrafi efektywnie analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach a także proponować i formułować wnioski w zakresie realizowanego przedmiotu w obszarze oddziaływania środowiska na składniki żywności oraz między żywnością i człowiekiem celem właściwego organizowania zabezpieczenia żywności w całym łańcuchu dystrybucji i zapewnienia jakości, z zastosowaniem poznanej teorii i praktyk powiązanych z przedmiotem.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZiZ_1A_D8tzpw_U01Student umie dobrać właściwą metodę zabezpieczenia surowców i produktów względem ich przeznaczenia i właściwości funkcjonalnych oraz podatności na zmiany jakościowe.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZiZ_1A_U22Potrafi dobrać odpowiedni rodzaj opakowania i system pakowania, oraz wybrać dla danych warunków najlepszą metodę zabezpieczenia surowców i produktów spożywczych.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1A_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów
R1A_U07posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z metodami zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego i wpływie na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne
C-2Prowadzenie czynności laboratoryjnych w zakresie zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego
Treści programoweT-W-2Technologia schładzania
T-W-3Technologia zamrażania
T-W-4Technologia rozmrażania
T-W-5Technologia solenia
T-W-6Niekonwencjonalne metody zabezpieczenia surowców i produktów pochodzenia wodnego
T-W-1Cele i zasady chłodniczego utrwalania surowców pochodzenia wodnego. Łańcuch dystrybucji.Trwałość.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Wykład problemowy
M-6Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Odpowiedź ustna
S-2Ocena formująca: Odpowiedź pisemna
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wykonać zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze metod zabezpieczenia żywności i ich właściwym doborze, wraz z opracowaniem wniosków i ich interpretacją.
3,0Student umie zrealizować zadanie wykorzystując dostępną aparaturę oraz przyrządy w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze metod zabezpieczenia żywności i ich właściwym doborze, wraz z opracowaniem wniosków.
3,5Student poprawnie umie wykonać zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze metod zabezpieczenia żywności i ich właściwym doborze, wraz z opracowaniem wniosków i ich interpretacją.
4,0Student umie nie tylko poprawnie wyszukiwać i analizować niezbędne informacje, ale również je porównywać celem zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze metod zabezpieczenia żywności i ich właściwym doborze.
4,5Student umie wyszukiwać i analizować niezbędne informacje do zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze metod zabezpieczenia żywności i ich właściwym doborze, wraz z opracowaniem wniosków i ich interpretacją.
5,0Student umie w sposób efektywny wyszukiwać i analizować niezbędne informacje wraz z interpretacją, wnioskowaniem i porównaniem do zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze metod zabezpieczenia żywności i ich właściwym doborze.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZiZ_1A_D8tzpw_U02Student potrafi ocenić wpływ procesu technologicznego przechowywania na jakość surowców i produktów poochodzenia wodnego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZiZ_1A_U23Potrafi ocenić wpływ różnych procesów technologicznych na jakość i wydajność potraw.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1A_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów
R1A_U07posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z metodami zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego i wpływie na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne
C-2Prowadzenie czynności laboratoryjnych w zakresie zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego
Treści programoweT-W-2Technologia schładzania
T-W-3Technologia zamrażania
T-W-4Technologia rozmrażania
T-W-5Technologia solenia
T-W-6Niekonwencjonalne metody zabezpieczenia surowców i produktów pochodzenia wodnego
T-W-1Cele i zasady chłodniczego utrwalania surowców pochodzenia wodnego. Łańcuch dystrybucji.Trwałość.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-3Wykład problemowy
M-6Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Odpowiedź ustna
S-2Ocena formująca: Odpowiedź pisemna
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wykonać zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze oceny wpływu technologii przechowywania na jakość, wraz z opracowaniem wniosków.
3,0Student umie zrealizować zadanie wykorzystując dostępną aparaturę oraz przyrządy w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze oceny wpływu technologii przechowywania na jakość, wraz z opracowaniem wniosków.
3,5Student poprawnie umie wykonać zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze oceny wpływu technologii przechowywania na jakość, wraz z opracowaniem wniosków.
4,0Student umie nie tylko poprawnie wyszukiwać i analizować niezbędne informacje, ale również je porównywać celem zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze oceny wpływu technologii przechowywania na jakość.
4,5Student umie wyszukiwać i analizować niezbędne informacje do zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze oceny wpływu technologii przechowywania na jakość, wraz z opracowaniem wniosków i ich interpretacją.
5,0Student umie w sposób efektywny wyszukiwać i analizować niezbędne informacje wraz z interpretacją, wnioskowaniem i porównaniem do zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze oceny wpływu technologii przechowywania na jakość.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZiZ_1A_D8tzpw_U03Student umie podejmować działania w obszarze zagadnień związanych z organizacją zabepieczenia surowców i produktów pochodzenia wodnego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZiZ_1A_U29Posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie problemów zawodowych.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U07posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z metodami zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego i wpływie na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne
C-2Prowadzenie czynności laboratoryjnych w zakresie zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego
C-3Ukształtowanie umiejętności z zakresu organizowania procesów zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego
Treści programoweT-W-2Technologia schładzania
T-W-3Technologia zamrażania
T-W-4Technologia rozmrażania
T-W-5Technologia solenia
T-W-6Niekonwencjonalne metody zabezpieczenia surowców i produktów pochodzenia wodnego
T-W-1Cele i zasady chłodniczego utrwalania surowców pochodzenia wodnego. Łańcuch dystrybucji.Trwałość.
T-L-2Technologia schładzania
T-L-3Wyznaczanie temperatury krioskopowej w surowcach i produktach
T-L-6Oznaczanie ilości glazury na mrożonych surowcach.
T-L-7Technologia solenia
T-L-4Wyznaczanie czasu i szybkości zamrażania
T-L-8Oznaczanie wybranych właściwości fizykochemicznych tkanki mięśniowej surowców przechowywanych w warunkach zamrażalniczych
T-L-5Zamrażanie w roztworach soli
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Objaśnienie
M-3Wykład problemowy
M-4Metoda przypadków
M-5Metoda sytuacyjna
M-6Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Odpowiedź ustna
S-2Ocena formująca: Odpowiedź pisemna
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wykonać zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze działań zabezpieczających surowce pochodzenia wodnego, wraz z opracowaniem wniosków.
3,0Student umie zrealizować zadanie wykorzystując dostępną aparaturę oraz przyrządy w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze działań zabezpieczających surowce pochodzenia wodnego, wraz z opracowaniem wniosków.
3,5Student poprawnie umie wykonać zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze działań zabezpieczających surowce pochodzenia wodnego, wraz z opracowaniem wniosków.
4,0Student umie nie tylko poprawnie wyszukiwać i analizować niezbędne informacje, ale również je porównywać celem zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze działań zabezpieczających surowce pochodzenia wodnego.
4,5Student umie wyszukiwać i analizować niezbędne informacje do zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze działań zabezpieczających surowce pochodzenia wodnego, wraz z opracowaniem wniosków.
5,0Student umie w sposób efektywny wyszukiwać i analizować niezbędne informacje wraz z interpretacją, wnioskowaniem i porównaniem do zrealizowania zadania korzystając z dostępnej aparatury oraz przyrządów w oparciu o metodykę w zakresie przedmiotu w obszarze działań zabezpieczających surowce pochodzenia wodnego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZiZ_1A_D8tzpw_K01Student ma świadomość doskonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie zagadnień technologii zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego celem rozwijania branży, jak i zapewnienia jakości produktów dla konsumenta.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZiZ_1A_K01Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia. Wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy).
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
R1A_K07ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z metodami zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego i wpływie na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne
C-2Prowadzenie czynności laboratoryjnych w zakresie zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego
C-3Ukształtowanie umiejętności z zakresu organizowania procesów zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego
Treści programoweT-W-2Technologia schładzania
T-W-3Technologia zamrażania
T-W-4Technologia rozmrażania
T-W-5Technologia solenia
T-W-6Niekonwencjonalne metody zabezpieczenia surowców i produktów pochodzenia wodnego
T-W-1Cele i zasady chłodniczego utrwalania surowców pochodzenia wodnego. Łańcuch dystrybucji.Trwałość.
T-L-2Technologia schładzania
T-L-3Wyznaczanie temperatury krioskopowej w surowcach i produktach
T-L-6Oznaczanie ilości glazury na mrożonych surowcach.
T-L-7Technologia solenia
T-L-4Wyznaczanie czasu i szybkości zamrażania
T-L-8Oznaczanie wybranych właściwości fizykochemicznych tkanki mięśniowej surowców przechowywanych w warunkach zamrażalniczych
T-L-5Zamrażanie w roztworach soli
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Objaśnienie
M-3Wykład problemowy
M-4Metoda przypadków
M-5Metoda sytuacyjna
M-6Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Odpowiedź ustna
S-4Ocena podsumowująca: Odpowiedź pisemna
S-5Ocena podsumowująca: Egzamin ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości swojej wiedzy i umiejętności, nie rozumie potrzeby i nie zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju w branży technologii zabezpieczenia żywności.
3,0Student ma częściową świadomość swojej wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju w branży technologii zabezpieczenia żywności.
3,5Student ma zadowalającą świadomość swojej wiedzy i umiejętności, zadowalająco rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju w branży technologii zabezpieczenia żywności.
4,0Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności, dobrze rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju w branży technologii zabezpieczenia żywności.
4,5Student ma znaczną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, bardzo dobrze rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju w branży technologii zabezpieczenia żywności.
5,0Student ma pełną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, znakomicie rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju w branży technologii zabezpieczenia żywności.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZiZ_1A_D8tzpw_K02Student ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki związane z wykonywaniem działań w obszarze zapewnienia jakości i bezpieczeństwa zdrowotnego żywności.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZiZ_1A_K04Ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego przetwórstwa żywności i żywienia człowieka.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K06ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z metodami zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego i wpływie na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne
C-2Prowadzenie czynności laboratoryjnych w zakresie zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego
C-3Ukształtowanie umiejętności z zakresu organizowania procesów zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego
Treści programoweT-W-2Technologia schładzania
T-W-3Technologia zamrażania
T-W-4Technologia rozmrażania
T-W-5Technologia solenia
T-W-6Niekonwencjonalne metody zabezpieczenia surowców i produktów pochodzenia wodnego
T-W-1Cele i zasady chłodniczego utrwalania surowców pochodzenia wodnego. Łańcuch dystrybucji.Trwałość.
T-L-2Technologia schładzania
T-L-3Wyznaczanie temperatury krioskopowej w surowcach i produktach
T-L-6Oznaczanie ilości glazury na mrożonych surowcach.
T-L-7Technologia solenia
T-L-4Wyznaczanie czasu i szybkości zamrażania
T-L-8Oznaczanie wybranych właściwości fizykochemicznych tkanki mięśniowej surowców przechowywanych w warunkach zamrażalniczych
T-L-5Zamrażanie w roztworach soli
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Objaśnienie
M-3Wykład problemowy
M-4Metoda przypadków
M-5Metoda sytuacyjna
M-6Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Odpowiedź ustna
S-2Ocena formująca: Odpowiedź pisemna
S-5Ocena podsumowująca: Egzamin ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości swojej wiedzy i umiejętności, nie rozumie potrzeby i nie zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju w branży technologii zabezpieczenia żywności, znając ryzyko i skutki związane z działaniem w tym obszarze.
3,0Student ma częściową świadomość swojej wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju w branży technologii zabezpieczenia żywności, znając ryzyko i skutki związane z działaniem w tym obszarze.
3,5Student ma zadowalającą świadomość swojej wiedzy i umiejętności, zadowalająco rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju w branży technologii zabezpieczenia żywności, znając ryzyko i skutki związane z działaniem w tym obszarze.
4,0Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności, dobrze rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju w branży technologii zabezpieczenia żywności, znając ryzyko i skutki związane z działaniem w tym obszarze.
4,5Student ma znaczną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, bardzo dobrze rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju w branży technologii zabezpieczenia żywności, znając ryzyko i skutki związane z działaniem w tym obszarze.
5,0Student ma pełną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, znakomicie rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju w branży technologii zabezpieczenia żywności, znając ryzyko i skutki związane z działaniem w tym obszarze.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZiZ_1A_D8tzpw_K03Student ma świadomość rozwijania wiedzy specjalistycznej celem rozwoju zaowodowego jak i popularyzowania wpływu technologii zabezpieczenia żywności na jej jakość i bezpieczeństwo zdrowotne konsumenta.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZiZ_1A_K06Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni a zwłaszcza rozumie potrzebę popularyzacji nabytej wiedzy. Potrafi przyjąć rolę lidera.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z metodami zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego i wpływie na jakość i bezpieczeństwo zdrowotne
C-2Prowadzenie czynności laboratoryjnych w zakresie zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego
C-3Ukształtowanie umiejętności z zakresu organizowania procesów zabezpieczenia surowców pochodzenia wodnego
Treści programoweT-W-2Technologia schładzania
T-W-3Technologia zamrażania
T-W-4Technologia rozmrażania
T-W-5Technologia solenia
T-W-6Niekonwencjonalne metody zabezpieczenia surowców i produktów pochodzenia wodnego
T-W-1Cele i zasady chłodniczego utrwalania surowców pochodzenia wodnego. Łańcuch dystrybucji.Trwałość.
T-L-2Technologia schładzania
T-L-3Wyznaczanie temperatury krioskopowej w surowcach i produktach
T-L-6Oznaczanie ilości glazury na mrożonych surowcach.
T-L-7Technologia solenia
T-L-4Wyznaczanie czasu i szybkości zamrażania
T-L-8Oznaczanie wybranych właściwości fizykochemicznych tkanki mięśniowej surowców przechowywanych w warunkach zamrażalniczych
T-L-5Zamrażanie w roztworach soli
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Objaśnienie
M-3Wykład problemowy
M-4Metoda przypadków
M-5Metoda sytuacyjna
M-6Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Odpowiedź ustna
S-2Ocena formująca: Odpowiedź pisemna
S-5Ocena podsumowująca: Egzamin ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości swojej wiedzy i umiejętności, nie rozumie potrzeby i nie zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju celem pozyskania wiedzy specjalistycznej.
3,0Student ma częściową świadomość swojej wiedzy i umiejętności, wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju celem pozyskania wiedzy specjalistycznej.
3,5Student ma zadowalającą świadomość swojej wiedzy i umiejętności, zadowalająco rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju celem pozyskania wiedzy specjalistycznej.
4,0Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności, dobrze rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju celem pozyskania wiedzy specjalistycznej.
4,5Student ma znaczną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, bardzo dobrze rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju celem pozyskania wiedzy specjalistycznej.
5,0Student ma pełną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, znakomicie rozumie potrzeby i zna możliwości ciągłego dokonalenia wiedzy i umiejętności w zakresie poznanego przedmiotu wraz z nabyciem umiejętności wyznaczenia kierunku rozwoju celem pozyskania wiedzy specjalistycznej.