Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (N1)
specjalność: technologia żywności pochodzenia wodnego
Sylabus przedmiotu Towaroznawstwo używek:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia żywności i żywienie człowieka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Towaroznawstwo używek | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Towaroznawstwa, Oceny Jakości, Inżynierii Procesowej i Żywienia Człowieka | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Barbara Czerniejewska-Surma <Barbara.Czerniejewska-Surma@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Marek Szczygielski <Marek.Szczygielski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 6 | Grupa obieralna | 3 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Otrzymanie zaliczenia z technologii informacyjnej, podstaw żywienia człowieka, ekonomika i zarządzanie |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Wyposażenie studentów w niezbędną wiedzę dotyczącą wszystkich elementów nieodzownych do tworzenia produktu turystycznego oraz obsługi turystów. Nauczenie realizacji procesu kompleksowej organizacji imprezy turystycznej, poprzez wszystkie etapy tej procedury z zasadami rozliczenia włącznie. Zdobycie umiejętności redagowania katalogów oraz innych ofert turystycznych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Podstawowe wymagania prawa w zakresie obsługi ruchu turystycznego | 2 |
T-L-2 | Baza noclegowa w turystyce. Metody wyszukiwania i rezerwacji noclegów. | 2 |
T-L-3 | Baza transportowa w turystyce | 2 |
T-L-4 | Opracowanie imprezy turystycznej. | 2 |
8 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Ruch turystyczny - definicje, podziały | 1 |
T-W-2 | Wymagania prawa w turystyce, ubezpieczenia, umowy | 2 |
T-W-3 | Baza noclegowa w turystyce | 1 |
T-W-4 | Baza transportowa w turystyce. | 1 |
T-W-5 | Procedura tworzenia i realizacji różnych form ruchu turystycznego | 2 |
T-W-6 | Żywienie a turystyka | 1 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 8 |
A-L-2 | Bieżące przygotowanie się do ćwiczeń | 8 |
A-L-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 4 |
A-L-4 | Opracowanie projektu | 10 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 8 |
A-W-2 | Studiowanie literatury specjalistycznej | 10 |
A-W-3 | Konsultacje | 3 |
A-W-4 | Przygotowanie do zaliczenia | 9 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykłady informacyjne z elementami dyskusji dydaktycznej, metody eksponujące: prezentacja filmów instruktażowych. Ćwiczenia: metody eksponujące i praktyczne: pokazy |
M-2 | Wykłady informacyjne z elementami dyskusji dydaktycznej, metody eksponujące: prezentacja filmów instruktażowych |
M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne, prezentacje |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie: ocena z sprawozdania w postaci kalkulacji i opisu przygotowanej imprezy turystycznej |
S-2 | Ocena formująca: Oceny za realizację poszczególnych ćwiczeń |
S-3 | Ocena formująca: Ocena z prezentację projektu |
S-4 | Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TZiZ_1A_PO2-1_W01 Zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości z zakresu obsługi ruchu turystycznego | TZiZ_1A_W21 | R1A_W09 | InzA_W04 | C-1 | T-W-6, T-W-2, T-W-5, T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4 | M-2 | S-4 |
TZiZ_1A_PO2-1_W02 Zna i rozumie zasady oddziaływania pomiędzy środowiskiem a poszczególnymi składnikami obsługi ruchu turystycznego | TZiZ_1A_W22 | R1A_W04, R1A_W07 | — | C-1 | T-W-6, T-W-2, T-W-5, T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4 | M-2 | S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TZiZ_1A_PO2-1_U01 Potrafi pracować indywidualnie i w zespole obsługi ruchu turystycznego, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania związanego z jego utrzymaniem | TZiZ_1A_U02 | R1A_U02 | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4 | M-2 | S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TZiZ_1A_PO2-1_K01 Ma świadomość odpowiedzialności za pracę pracownika obsługi ruchu turystycznego oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole | TZiZ_1A_K03 | R1A_K02, R1A_K03, R1A_K05 | InzA_K02 | C-1 | T-W-6, T-W-2, T-W-5, T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4 | M-2 | S-4 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TZiZ_1A_PO2-1_W01 Zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości z zakresu obsługi ruchu turystycznego | 2,0 | Student nie zna ogólnych zasad tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości hotelarskiej |
3,0 | Student zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości hotelarskiej w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Student zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości hotelarskiej w stopniu ponad dostatecznym | |
4,0 | Student zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości hotelarskiej w stopniu dobrym | |
4,5 | Student zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości hotelarskiej w stopniu ponad dobrym | |
5,0 | Student zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości hotelarskiej w stopniu bardzo dobrym | |
TZiZ_1A_PO2-1_W02 Zna i rozumie zasady oddziaływania pomiędzy środowiskiem a poszczególnymi składnikami obsługi ruchu turystycznego | 2,0 | Student nie zna i nie rozumie zasad oddziaływania pomiędzy środowiskiem a poszczególnymi składnikami hotelarstwa |
3,0 | Student zna i rozumie zasady oddziaływania pomiędzy środowiskiem a poszczególnymi składnikami hotelarstwa w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Student zna i rozumie zasady oddziaływania pomiędzy środowiskiem a poszczególnymi składnikami hotelarstwa w stopniu ponad dostatecznym | |
4,0 | Student zna i rozumie zasady oddziaływania pomiędzy środowiskiem a poszczególnymi składnikami hotelarstwa w stopniu dobrym | |
4,5 | Student zna i rozumie zasady oddziaływania pomiędzy środowiskiem a poszczególnymi składnikami hotelarstwa w stopniu ponad dobrym | |
5,0 | Student zna i rozumie zasady oddziaływania pomiędzy środowiskiem a poszczególnymi składnikami hotelarstwa w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TZiZ_1A_PO2-1_U01 Potrafi pracować indywidualnie i w zespole obsługi ruchu turystycznego, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania związanego z jego utrzymaniem | 2,0 | Student nie potrafi pracować indywidualnie i w zespole obslugi hotelu, nie umie oszacować czasu potrzebnego na realizację zleconego zadania związanego z jego utrzymaniem |
3,0 | Student potrafi pracować indywidualnie i w zespole obslugi hotelu, umie oszacować czasu potrzebnego na realizację zleconego zadania związanego z jego utrzymaniem w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Student potrafi pracować indywidualnie i w zespole obslugi hotelu, umie oszacować czasu potrzebnego na realizację zleconego zadania związanego z jego utrzymaniem w stopniu ponad dostatecznym | |
4,0 | Student potrafi pracować indywidualnie i w zespole obslugi hotelu, umie oszacować czasu potrzebnego na realizację zleconego zadania związanego z jego utrzymaniem w stopniu dobrym | |
4,5 | Student potrafi pracować indywidualnie i w zespole obslugi hotelu, umie oszacować czasu potrzebnego na realizację zleconego zadania związanego z jego utrzymaniem w stopniu ponad dobrym | |
5,0 | Student potrafi pracować indywidualnie i w zespole obslugi hotelu, umie oszacować czasu potrzebnego na realizację zleconego zadania związanego z jego utrzymaniem w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TZiZ_1A_PO2-1_K01 Ma świadomość odpowiedzialności za pracę pracownika obsługi ruchu turystycznego oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole | 2,0 | Student nie ma świadomości odpowiedzialności za pracę hotelarza oraz gotowości podporządkowania się zasadom pracy w zespole |
3,0 | Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę hotelarza oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę hotelarza oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole w ponad dostatecznym | |
4,0 | Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę hotelarza oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole w stopniu dobrym | |
4,5 | Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę hotelarza oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole w stopniu ponad dobrym | |
5,0 | Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę hotelarza oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole w bardzo dobrym |
Literatura podstawowa
- Meyer B., Obsługa ruchu turystycznego, PWN, Warszawa, 2007
- Kruczek Z., Obsługa ruchu turystycznego, Proksenia, Kraków, 2006
- Konieczna – Domańska A., Biura podróży na rynku turystycznym, PWN, 1999
- Kruczek Z., Kompendium pilota wycieczek, Proksenia, 2007
Literatura dodatkowa
- Zaręba D., Ekoturystyka - Wyzwania i nadzieje, PWN, Warszawa, 2000
- Gołembski B., Kompendium wiedzy o turystyce, PWN, Warszawa, 2002
- Sejm, Ustawa o usługach turystycznych, 1997