Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZBiJŻ_1A_A5-1_U01 | Student posiada umiejętnośc pracy w zespole, potrafi odpowiedzialnie przygotowac sie sam do prezentacji indywidualnych i grupowych. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZBiJŻ_1A_U05 | Ma umiejętność samokształcenia się m.in. w celu podnoszenia kompetencji zawodowych oraz posiada zdolność samodzielnego planowania własnej kariery |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
R1A_U03 | stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
R1A_U04 | wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Przekazanie podstawowej wiedzy z anatomii, fizjologii i patologii narządu głosu, mowy i słuchu. |
---|
C-2 | Praca nad prawidłową artykulacją i dykcją. |
Treści programowe | T-A-1 | Doskonalenie umiejętności prawidłowego mówienia (ćwiczenia nad prawidłową artykulacją i dykcją). |
---|
T-A-2 | Utrwalenie prawidłowego oddechu w mowie i śpiewie. |
T-W-1 | Podstawowe wiadomości o budowie i funkcjonowaniu narządu mowy i słuchu. |
T-W-2 | Emisja głosu czyli wiedza o powstawaniu głosu (w oparciu o pracę płuc, krtani, wiązadeł głosowych, nasady i przepony) |
T-W-3 | Patologie głosu i zaburzenia narządu artykulacyjnego (wstępna diagnoza oraz zastosowanie indywidualnych ćwiczeń profilaktyczno-rehabilitacyjnych).
Zalecenia i zasady dotyczące prawidłowej emisji i higieny głosu -wskazania chroniące przed przeciążeniem głosu. |
T-W-4 | Opracowanie literatury pięknej dostosowanej do indywidualnych możliwości wykonawczych studenta (prezentacje indywidualne) |
Metody nauczania | M-1 | Metody podające : wykłady informacyjne, odczyt, objasnienie |
---|
M-2 | Metody praktyczne : pokaz, ćwiczenia laboratoryjne m. in : cwiczenia dykcyjne - artykulacyjne, gimnastyka rozluźniająca mięśnie w celu osiągnięcia właściwej i swobodnej postawy, gimnastyka twarzy i szyi słóząca osiagnieciu własciwej sprawności narzadów artykulacyjnych. |
M-3 | Metody eksponujące : udział w sztuce teatralnej, pokaz połaczony z przezyciem, prezentacja grupowa |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena posumowujaca osiągnięte efekty nauczania : sprawność mowy, dykcja |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi zaprezentowac sie indywidualnie i współpracowac w grupie |
3,0 | Student potrafi zaprezentowac sie indywidualnie w stopniu podstawowym |
3,5 | Student potrafi zaprezentować sie indywidualnie i współpracowac w grupie w stopniu podstawowym |
4,0 | Student potrafi potrafi zaprezentować się indywidualnie i współpracowac w grupie w stopniu dobrym |
4,5 | Student bardzo dobrze potrafi zaprezentowac sie indywidualnie i współpracowac w grupie |
5,0 | Student wyrózniająco i z fantazją potrafi zaprezentowac sie indywidualnie i współpracować w grupie.
Jest kreatywny. |